Sunday, December 9, 2012

Face the real life

Bismillahirahmanirahim


Harini masuk hari ke empat aku berkerja. Alhamdulillah makin hari makin baik. Tapi biasalah manusia and budak baru belajar tak lekang dari kesilapan. Kan ? But still, DON'T GIVE UP. Kuatkan semangat and always be positive (: 

Dua harini aku dengan kakak ditemani oleh seorang jejaka gagah iaitu Saiful. Atau lebih mesra dengan gelaran Epul. Dia tengah amik degree sekarang nie kat UITM Shah Alam and tengah final year. Ape yang menarik nye kerja dengan Epul nie, die sangat lah cool and tak kelam kabut macam aku ==' and dia kelakar okay. How ever, die cuma ada time weekends je. Weekdays tarak. Aku dengan kakak je T..T 


Aku rasa seronok sangat kerja. Sebab aku boleh dapat income sikit and at least aku boleh tolong mama aku. Tak adalah aku susahkan dia je. Tapi, dalam2 seronok aku tu, aku rasa sedih. Kenapa ? Sebab aku rasa employer aku macam tak suke dengan aku. And aku rasa sebab aku tak amik waktu rehat. Aku memang tak REHAT lansung dlm beberapa hari nie.







Aku lebih prefer minum air je dari makan. Kenapa macam tu ? Tak penat ke ? And aku cakap TAK. Sebab :- 

1. Aku tak rasa lapar sebab dah makan dari rumah.
2. Ak enjoy buat kerja aku
3. Nanti aku kena makan sorang2 which is aku memang tak suka =='
4. Sebab nanti masa sejam terbuang macam tu je and aku tak dpt payment sejam tu :'(



And aku harap sangat employer aku faham and benarkan je aku tak rehat :( Humm. Aku try untuk positive and taknak fikir pun ape yang orang fikir. All I'll think is about my self. Ape yang aku rasa betul and mendatangkan faedah untuk aku, aku akan buat. InsyaAllah.


Tapi make sure jangan buat benda yang orang tak suka and orang akan menyampah kat kita okay ? And jangan work hard sangat sampai muka pun jadi macam pak cek nie. HA HA.


*semoga kita semua memperolehi ke redhaan Allah SWT. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment