Thursday, December 6, 2012

Kerja dan Pengalaman

Bismillahirahmanirahim

Inzurina Ent ( Swimwear & Outdoor Accessories)

Aku start kerja harini 6hb 12 2012 dekat butik nie. Kat mana butik nie ? Haa. Dekat Pusat Akuatik seksyen 13. Tempat orang swimming2 tuu. Macam mana aku boleh dapat part time job nie ? 

Inzurina Ent publish iklan dia nak cari pekerja part time dekat mudah.com. Kebetulan pulak malam tu aku nak pergi Tesco beli barang2 yang mama pesan.

On the way nak ke Tesco mula lah gatal2 nak cuba nasib. Try lah mintak kerja. Tup2 esok nye dpt phone call dia ckp esok dah boleh start kerja. Alhamdulillah.

.......................................................................................................................................

My 1st day at work, aku masuk pukul 2.30pm - 9 pm. About 7hours lah kan ? Dalam 3 hours and a half aku duduk dekat butik and the rest dekat kiosk. Aku prefer lagi duduk dekat kiosk sebab kiosk jual junk food. HAHA. Nampak tak ? macam mana lah nak kurus kalau asyik dengan junk food je =='

Kenapa bukan dekat butik ? Firstly sbb aku tak berapa tahu pasal accessories swimming nie. And aku kene belajar dari basic balik. So take time sikit. Secondly, aku jadi penyegan pulak bila dkt butik. Mungkin sbb family Puan Siti ramai kot kat situ. 

So, dekat kiosk aku duduk dengan kak Siti. Anak kepada Puan Siti. Senang nak mesra dengan dia and aku selesa dengan dia. hehe.

Payment aku sejam RM4. Jadilah tu kan. Kerja bukan teruk mana. Layan customer and kalau takde customer rileks jelah. Tapi bila nak tutup kiosk memang penat sikit lah. 

Heheh. So first day at work alhamdulillah and hopefully it will be much more better for tomorrow. InsyaAllah. And jemput lah kunjung kat butik nie. Ade discount untuk student yg ada class swimming tau (: HEHE. 

*kerja2 jugak. Solat jangan tinggal ye (: Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment